שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שתף בפינטרסט

מה הדין הצפוי- לנהיגה ללא רישיון

בשבועות האחרונים עלו לכותרות מקרים רבים של נהגים שנתפסו נוהגים ללא רישיון, החל מנהג משאית שנתפס בחיפה ללא רישיון ועד נהג בכביש 6 שניסע להתחלף עם הנוסע לידו ויש גם מקרים בהם נתפסו נהגים ללא רישיון לאחר שביצעו עבירות תנועה ואפילו היו מעורבים בתאונות קטלניות.
מי מוגדר נהג ללא רישיון? נהג ללא רישיון יכול להיות נהג שטרם הוציא רישיון על פי חוק או נהג שרישיונו נפסל או נשלל והוא אינו רשאי לנהוג או נהג שלא שילם את אגרת רישיון הנהיגה ורישיונו לא בתוקף.

מי הוא נהג ללא רישיון ומי עשוי להיות שותף לעבירה?

חשוב לדעת שבכל נהיגה נהג מחויב לשאת עמו רישיון נהיגה בתוקף, רישיון רכב וביטוח חובה.
על פי פקודת התעבורה סעיף 10 מבחינים בין נהג שנתפס כשאין לו רישיון נהיגה ובעל רכב שאפשר לנהג ללא רישיון לנהוג ברכב שלו ובמקרה זה הוא שותף לביצוע העבירה.
לא ינהג אדם ברכב מנועי אלא אם הוא בעל רישיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג, שניתן על פי פקודה זו, ולא ינהג אדם אלא בהתאם לתנאי הרישיון זולת אם פוטר מחובת רישיון נהיגה ובמידה שפוטר." ו- "על רכב ומי שהשליטה על הרכב בידו לא ירשה לנהוג ברכב למי שאינו רשאי לפי סעיף קטן (א) לנהוג בו, ובלבד שלא יהיה בעל רכב או מי שהשליטה על הרכב בידו, אחראי בעד נהיגתו על ידי אדם שאינו רשאי לנהוג בו, אם הוכיח שנקט בכל האמצעים הסבירים כדי שאותו אדם לא יוכל לנהוג ברכב".

 

מה כוללת הענישה על נהיגה ללא רישיון?

היות ונהיגה ללא רישיון נחשבת לעבירת תנועה נפוצה במיוחד האכיפה מחמירה בהתאם. עבירה של נהיגה ללא רישיון בכלל חמורה יותר מנהיגה עם רישיון נהיגה לא בתוקף בשל הסכנה לציבור.
הענישה על אי חידוש רישיון נהיגה עד 6 חודשים היא 250 שקלים קנס ו-8 נקודות ואי חידוש רישיון נהיגה מעל חצי שנה ועד שנתיים מתורגמת לקנס בגובה 750 שקלים ו-8 נקודות.
חשוב לדעת שהחוק מבחין בין נהגים ותיקים לנהגים חדשים, כשנהג חדש שלא חידש את רישיונו מעל 6 חודשים מוזמן לדין ובמקרים רבים עליו יהיה לעבור שוב מבחן עיוני ומעשי – תיאוריה וטסט.
בכל הנוגע לנהגים שנוסעים ללא רישיון נהיגה בכלל – מדובר בקנס כספי כולל אפשרות לפסילת רישיון למינימום 3 שנים ולעיתים גם מאסר על תנאי ועד מאסר לתקופה של שנתיים.
עם זאת, יש לקחת בחשבון שעל פי סעיפים 35 ו 62(1) לפקודת התעבורה בית המשפט רשאי לגזור על נהג הנאשם פסילה לתקופה או לצמיתות יחד עם הקנס ומאסר על תנאי או מאסר בפועל.
בכל הנוגע לאותו הנהג שאפשר לנהג ללא רישיון לנהוג ברכב שלו אף הוא צפוי לשאת קנס כבד וכן לקבל עונש שעשוי להגיע עד 3 שנות מאסר ועונש זה חמור יותר אם הנהג שנהג ברכב הוא קטין ובעל הרכב במקרה זה צפוי לקבל יותר שנות מאסר על תנאי יחד עם 3 שנות מאסר בפועל.

 

למי פונים במידה ונתפסתם בנהיגה ללא רישיון?

במידה ונתפסתם בנהיגה ללא רישיון, קיבלתם קנס ונקודות על נהיגה ברישיון לא בתוקף או זומנתם למשפט, תוכלו לבחון אפשרות להפחתת העונש. על מנת לעשות זאת בדרך מקצועית ויעילה כדאי לפנות מלכתחילה לעו"ד המתמחה בדיני תעבורה. עו"ד לענייני תעבורה יוכל לבחון את המקרה שלכם וללוות ולייצג אתכם במידה ותגיעו לבית משפט.

רוצים לפרסם אצלנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים קשורים

מידע כללי

הדרך לעצב באנר בצורה נכונה

ההכנסות ממודעות באנר רק עולות משנה לשנה ויותר מפרסמים מחפשים את הדרך לעצב באנר מנצח שיניע לפעולה ויביא הקלקות, המרות, פניות ומכירות. בעידן השיווק הדיגיטלי

קרא עוד »